Vizuālis - forna attēlā labības lauks, ZM logo un izceltais teksts

Lai nodrošinātu savlaicīgu un saskaņotu ekonomisku un juridisku konsultatīvu atbalstu grūtībās nonākušiem lauksaimniekiem, nepieciešama cieša sadarbība un efektīvas informācijas apmaiņa iesaistīto institūciju starpā. Tāpēc, lai nodrošinātu krīzes palīdzību grūtībās nonākušajiem lauksaimniekiem, zemkopības ministrs Armands Krauze uzdevis Latvijas Lauku konsultāciju un izglītības centram (LLKC) līdz 24. oktobrim ieviest saziņas kanālus (tālrunis, e-pasts, tiešsaistes forma, klātiene).

Pēdējie gadi lauksaimniekiem ir bijuši ļoti grūti – Krievijas kara Ukrainā radītās globālā tirgus svārstības, nesenā energoresursu cenu krīze, nelabvēlīgie klimatiskie apstākļi pēdējo trīs gadu laikā, jo sevišķi 2025. gada vasaras postošās lietavas – tas viss daļai lauku uzņēmumu ir radījis saimnieciski sarežģītus finansiālos apstākļos.

Krīzes palīdzības tālrunis grūtībās nonākušajiem lauksaimniekiem saziņai ar LLKC – 23234409, e-pasts atbalsts@llkc.lv.

LLKC līdz 24. oktobrim uzdots izveidot atbalsta komandu, lai nodrošinātu nepārtrauktu ekonomisku un juridisku konsultatīvu atbalstu lauksaimniekiem, pēc nepieciešamības iesaistot ZM iestādes u.c. institūcijas. Darba laiks katru darba dienu no plkst. 8:00 līdz 20:00, ar iespēju piereģistrēt zvanus ārpus iepriekšminētā laika.

LLKC galvenie uzdevumi būs sniegt metodisku palīdzību lauksaimniekiem, lai risinātu ekonomiska, juridiska un cita rakstura problēmjautājumus, kā arī sniegt konsultācijas par iespējām saņemt valsts un ES atbalstu. LLKC arī jānodrošina informācija par riska vadības pasākumiem, ražošanas nepārtrauktības nodrošināšanu un risku mazināšanu.

LLKC nepieciešamības gadījumā situācijas risināšanai piesaistīs Lauku atbalsta dienesta, Pārtikas un veterinārā dienesta, Valsts augu aizsardzības dienesta, Valsts meža dienesta, Valsts tehniskās uzraudzības aģentūras, akciju sabiedrības “Attīstības finanšu institūcija Altum” ekspertus.

Palīdzības tālrunis, e-pasts u.c. lauksaimniekiem strādās pēc “vienas pieturas principa” – ja LLKC speciālisti uzreiz nevarēs sniegt palīdzību vai konsultāciju, lauksaimniekam nevajadzēs zvanīt uz citām institūcijām un atkārot savu vēstījumu – LLKC speciālisti paši operatīvi sazināsies ar atbildīgo institūciju, sagatavos atbildi un nodos to palīdzības vaicātājam.

LLKC jāapkopo informācija par katru lauksaimnieku, kas vērsies pēc palīdzības, norādot identificēto problēmu un sniegto atbalstu un reizi nedēļā jāinformē par to ZM.

Informāciju sagatavoja ZM Sabiedrisko attiecību nodaļa. 

Saistītas tēmas

Jaunumi